28 juni 2012

Flyttkartonger och fågelungar

Nu är det inte många lådor kvar att packa upp, men några nya lådor är packade – främst med vinterkläder och en del av Johans böcker – och behöver bäras upp i förrådet. Alltså, för att komma till förrådet måste man gå ner till gården, tre våningar, över gården och sedan upp fyra våningar och slutligen genom en lång korridor med lågt snedtak. Med inställningen "en låda i taget" satte jag igång. Så när jag kom bort med första lådan till porten på andra sidan gården så ligger det sorgligaste på marken – en död fågelungen. Så liten och hade inte ens fått fjun än. Ni får ingen bild, den såg så sorglig ut, den påminde mig om videon med Kiwi-fågeln.

Jag har burit ytterligare en låda, men jag borde kanske flytta på fågelungen innan jag bär fler? Min andra fråga är: när blev jag så här blödig?

Uppdatering: Nu har jag flyttat på den stackars lilla fågelungen, inte ens en fem centimeter lång. :'( Jag har dessutom burit ytterligare två lådor. Wow! Vi har plats här hemma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar