1 juni 2013

Det går mot ett avslut

Snart är mitt år som utbytesstudent slut. På måndag har jag mina sista tentor och på torsdag åker jag hem till Sverige för att på måndag börja sommarjobba i Göteborg. Det betyder också slut på bloggandet. Den här bloggen hade som syfte att dokumentera mitt år som utbytesstudent och när jag inte längre är utbytesstudent faller konceptet en aning.

Det har varit roligt att blogga men för tillfället känner jag mig något mätt på just dagboksbloggandet. I största allmänhet känner jag mig rätt färdig. Färdig med terminen, färdig på DTU, färdig med Danmark. I alla fall för den här gången. Som vanligt blir jag mentalt färdig innan det är klart och jag går omkring som en osalig ande och väntar på att de sista examinationerna ska klaras av. Jag kommer att blogga även de sista dagarna här i Köpenhamn men kände att jag ville förvarna om att det går mot sitt slut.

Jag längtar hem till ett sammanhang som jag känner så väl att jag har tolkningsföreträde. Men jag åker hem med massor av nya lärdomar, och då menar jag inte bara det jag har fått betyg i. Jag är mycket glad och tacksam för att jag har fått den här möjligheten och rekommenderar alla som har möjlighet att åka som utbytesstudenter under sin utbildning.

Jag kanske återkommer till bloggandet igen. Det är ett bra sätt för mig att öva sig på att uttrycka mig i skrift på svenska. Och för att tillfredsställa mitt uppmärksamhetsbehov. Men kanske inte i dagboksformen. Jag tror att det får vila lite så ser jag var det hamnar.

Tack till alla som har läst och tack för alla kommentarer! Nu ska vi äta ostfondue. Jag återkommer med rapport.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar