12 september 2012

Kvällens öl

Inte min bild
I kväll blev det ingen öl på Källarbaren, eftersom jag inte var pluggmotiverad nog att stanna i skolan tills de öppnade klockan sju. På vägen hem sprang jag på en ny öl från Nørrebro bryghus: Little Korkny Ale, och givetvis skulle jag prova.

Den är söt, stark och god. Definitivt en öl jag kommer köpa igen men kanske inte dricka en onsdag nu när jag har insett hur stark den är (12%). Typ inget skum, men eftersom jag tycker att skummet mest är i vägen gjorde det inget. Den verkar ha funnits på Systemets tillfälliga men nu får ni ta er till Danmark för att prova. Kanske passa på att hälsa på när ni ändå är här?

Läs mer här på Ratebeer (där den fått 98 poäng!). Enligt etiketten har den även vunnit bronsmedalj i the World Beer Cup. Om inlägget verkar förvirrande är det för att jag har druckit för stark öl en onsdag. Please, drink and blog.


2 kommentarer: