12 december 2012

Rosettpyssel

Igår kom Johan äntligen hem från Japan. Han har haft det bra men jag tycker så klart att det är bra att han är hemma igen.

Igår innan planet skulle landa och jag inte riktigt hade ro att börja plugga till nästa examination satte pyssellustan in. Jag hittade den här beskrivningen på hur man syr rosetter/flugor – utmärkt för snygga spillbitar som blivit liggandes. Inspirerad av helgens besök på HDK:s julmarknad funderade jag på vad som är fluga och vad som är rosett – manligt och kvinnligt. I beskrivningen tycker de att man ska sy för att sätta i håret på sin gulliga dotter, men jag tycker de fungerar utmärkt som brosch genom att sätta en säkerhetsnål på baksidan. Speciellt om man varken har dotter eller långt hår.

Så här blev de jag knåpade ihop igår kväll:


Är nöjd med att det vita på den t.h. är stag-
kanten på tyget.

Här t.v.är också den snygga kassen med
hjärtana på som jag fick av mamma i dop-
dagspresent – inköpt på ovan nämnda jul-
marknad.

En extra rad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar