28 december 2012

Skidtur i solen

I förrgår anlände jag och Johan till hans föräldrar i Värmland och här är det så här vackert:



Så idag letade vi fram skidor och varma kläder för att ge oss ut på en längdskidåkningstur. Jag är ju från sö'rlandet och åkte skidor för första (och tills idag enda) gången på nyår för några år sedan när vi besökte vänner i Ludvika. Glada i hågen åkte vi till skidspåret vid Molkoms idrottsplats. Det var halt. Jag skyller allt omkulldruttande inklusive blåmärket på rumpan samt allt fegande med gång bärandes skidor nedför (i mitt tycke) branta backar på det. Jag kommer nog inte bara vara öm på baken utan även ha rejäl träningsvärk i armarna i morgon. Efteråt fick vi varm blåbärssoppa som vi hade med oss i en termos. Så här glad blir man då:



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar