9 december 2012

Underbart i Göteborg

Jag hade ett jättefint nästan-dygn i Göteborg! I fredags kväll när jag kom bjöd mamma på skaldjur, vitt vin och vitlöksbaguette – superdupergott. Sen fick vi oss en god natt sömn och efter en lugn morgon med lussebulle-förmiddagsfika drog vi iväg till HDK:s julmarknad. Min allra finaste vän Hannah går där och var således en av utställarna. Hon sålde linnelöpare med tryck inspirerat av mossa. Jättefina! Det var väldigt mycket som var fint – jag blev alldeles överväldigad av alla människors kreativitet. Jag fick en jättefin tygkasse med hjärta på av mamma (jag valde själv, men det var inte lätt) som dopdagspresent (det var min dopdag i torsdags). Jag kanske fotar och lägger upp senare. Jag rekommenderar att ni som är i stan masar er iväg dit idag, söndag, om ni inte redan varit där!


Sedan gick vi på Chalmers sångkörs fantastiska julkonsert i Vasakyrkan – så bra och så stämningsfullt! Jag sa efteråt, att så där bra lät det inte när jag var med, jag hoppas att det inte beror på det. Efteråt var det givetvis jätteroligt att hälsa på alla gamla kompisar. Efter det satte sig en trött jag på tåget hem till Köpenhamn igen.

Idag blir det plugg inför signalbehandlingsmuntan och städning. På tisdag smäller det – med muntan och så kommer Johan hem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar