1 oktober 2012

Sverige är bäst!

Efter förra veckan var jag lätt utmattad – två examinerande inlämningsuppgifter att lämna in, och som vanligt tar de mycket mer tid än vad man tycker är rimligt vilket resulterar i att man hamnar efter med det vanliga arbetet i alla kurser. I helgen har jag haft finaste Hannah på besök och vi har tagit det rätt lugnt – inga sena partynätter – så nu är jag på fötterna igen. Mycket trevligt att ha en vän som man känner så väl, i närheten.

I lördags åkte Johan till Malmö med sina arbetskamrater bland annat för ett besök på ICA Maxi. De andra som var med är förvisso inte svenskar men schweiziskan hoppades på en butik med ett utbud som hon var van vid hemifrån och danskan var nyfiken på hur det kunde vara så mycket bättre än det hon var van vid. Och så har vi fått det bekräftat av en dansk – svenska matvarubutiker är bättre och det är najs med ost som smakar mycket utan att man får 'ostfingrar'.

Hannah och jag var på konstmuséet, men det vet ni ju redan. Idag är jag pepp och glad och ska få massor gjort. Förutom det här blogginlägget har jag jobbat duktigt och så ska jag fortsätta hela dagen, med ett litet uppehåll strax innan tolv för att gå och träna. Det ska vara en sådan dag idag.

Här kommer förresten knepochknåpet från förra veckans signalbehandlingsföreläsning:

Det är sex ägg i korgen.
Sex personer tar ett ägg var,
hur kan det vara ett ägg kvar i korgen?
Lycka till!

4 kommentarer:

  1. Det går ju inte! Hur kan det vara ett ägg kvar undrar jag också. OCH Det låter skönt med mental uppladdning under helgen.
    Kram Solan

    SvaraRadera
  2. Jag tror att en person som tog ett ägg antingen är siamesisk tvilling och således två personer i en, eller att nån lade tillbaka ett ägg. Det står det inget om att de inte gjorde...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar era kreativa lösningar! Jag tänkte också att någon la tillbaka först, men jag antar att det kan finnas mer än en lösning.

      Radera
  3. Jag tror att en av de sex är Felix, som raskt bestämde sig för att lägga tillbaka ägget.
    Eller så var det även en höna i korgen, som värpte ett ägg medan alla plockade åt sig.

    SvaraRadera