13 november 2012

I stormens öga

Det gick toksmidigt med inlämningarna. Är fortfarande lite förvånad över att jag var klar redan vid lunch igår. Så idag skulle vi få mastodontuppgiften Allan i Reglertekniken. Den är en uppgift vi ska arbeta med i 3 veckor är den stora examinerande grejen i den här 10 hp-kursen. Men den är lite försenad så vi får den senare idag. Föreläsaren lovade att lägga till lika många timmar i slutet, alltså förskjuta dödlinjen, som vi 'missar' idag för att han är försenad. Så att vi får exakt 3 veckor på oss.

På ett sätt ska det bli jätteroligt att hugga tag i det här, lite som jag kan tänka att andra känner inför ett maratonlopp eller triathlon. Å andra sidan är det ett grupparbete och min grupparbeteskamrat är inkompetent. Hen verkade inte ha rätt förkunskaper i början och hen har inte hängt med i kursen. Skitjobbigt känns det, för jag tror att man behöver vara två helst för att göra den här inlämningsuppgiften. Men jag har pratat med föreläsaren och han sa att vi kunde skriva en notis om vem som hade gjort vad så skulle han ta hänsyn till detta vid bedömningen. Det är ju bra, fast det hade ju varit mycket roligare om vi hade kunnat hjälpa varandra och lämna ifrån sig något som var riktigt bra och som vi var nöjda med istället för något som är halvbra för att hen inte fattar att man måste plugga för att lära sig något. Uppgiften är i alla fall modulering av ett större fartyg, med styrsystem och störning från vågor och dylikt. Det verkar roligt!

Dessutom ska rapporter och inlämningsuppgifter skrivas i de andra tre kurserna också. Så om det blir lite tunt med bloggandet i det närmaste så behöver ni inte bli oroliga – jag är inte sjuk utan bara i examinationstider. Jag lovar att återkomma med lite länkkärlek senare i veckan så att ni har att läsa och fundera över.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar