1 november 2012

Movember månad

Idag börjar november. Eller Movember som vissa vill kalla det. Det är för att öka kunskapen om prostatacancer och för att göra det uppmanas alla män att odla mustasch. Det företag som kör bussarna i Köpenhamn heter Movia och har också engagerat sig i kampanjen. Därför ser flera av deras bussar ut så här numera:

(Bilden har jag hittat här, eftersom min mobilkamera har svikit mig.)

När vi ändå är igång kan vi passa på att lära oss att mustasch heter overskæg på danska. Dessutom hoppas jag att den här kampanjen får bättre uttryck än kryptiska statusar på facebook och de ohyggligt fula armband som säljs här i Danmark till förmån för att stötta bröstcancerforskningen (jag hittar tyvärr ingen bild).

Tycker man att den här kampanjen är töntig eller ska du odla? Julia Skott skriver om problematiken kring de här kampanjerna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar