10 april 2013

Jobbintervju

Idag har jag haft en första intervju för ett sommarjobb, och eftersom det inte är i Köpenhamn så blev det  en Skype-intervju. Jag är inte så grym på hemlisar och överraskningar och sådant, speciellt inte om det är något kul (som det här), men jag har fått intrycket av att en borde vara lite hemlig med var det är och så där. Stämmer det eller får jag berätta?

Så här såg det ut när jag hade möblerat om och riggat här hemma för att få en neutral bakgrund och ha allt jag behövde nära till hands. Och få mig själv filmad ur en snygg vinkel av webkameran, så klart.


Jobbet verkar väldigt intressant och högst relevant för min utbildning. Jag vill gärna ha det. Det är 55 sökande per plats. Tack och lov skulle jag förhoppningsvis få svar redan innan månadens utgång om jag gått vidare eller ej.

Jag tyckte att jag gav ett rättvist intryck av mig. Om de sen bedömer att jag är bäst för tjänsten eller inte är ju svårt att svara på. Rent kompetensmässigt bedömer jag att har jag vad de söker, men är jag rätt person? Passar jag in där? Nu är det inte mer att göra än hålla tummarna.

1 kommentar:

  1. Så spännande! Nu blir jag riktigt nyfiken. Lycka till så jättemycket!
    Kram från Solan

    SvaraRadera