26 april 2013

På väg…

Det här är ett tidsinställt inlägg och jag sitter just nu på tåget utan internetuppkoppling mot Göteborg för min jobbintervju.

Det här är den första jobbintervju där jag verkligen vill ha jobbet för dess innehåll och inte bara för att försörja mig. Det gör ju det hela lite läskigare men samtidigt mycket enklare. Jag behöver inte hitta på några anledningar till varför jag tycker det verkar intressant utan kan vara mig själv – jag har redan tänkt ut det när jag har valt utbildning och dess inriktning.

Det läskiga är dock att om jag inte får det här jobbet så är det nog till stor del för att chefen inte gillar mig, som person. Alla mina meriter samt ett utlåtande om mig från rekryteringsföretaget har hen redan, så det är väl mest personkemi som gäller nu. Känns skönt att jag tycker om att träffa nya människor – det underlättar i sådan här situationer.

Jag känner mig spänd och förväntansfull, främst på ett positivt sätt men det är mycket som står på spel. Jag har förvisso inte fått svar från alla andra företag jag sökt jobb hos men just nu verkar det vara det här, spännande och relevanta jobbet eller BK en sommar till. Ni kan ju gissa vad jag önskar.

Så! Idag klockan två får ni tänka lite extra på mig och hålla era tummar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar