4 juli 2012

Jogginrunda – shoppingrunda

Jag leker ju hemmafru nu och som alla som har ett "Svenska Hollywood-fruar" vet ju att man förutom baka tårtor också måste hålla sig i form. Jag brukade ju gå och träna. Sen kom kandidatarbetet och jag försoffades totalt. Så min lilla joggingtur runt Kongen Have och efterföljande styrketräning kommer nog ge mig en rejäl träningsvärk. Men det är det nog värt. Nu ska här kommas i form.

Igår var jag på shoppingrunda – det är rea nu. Jag lovar att det här inte kommer bli någon modeblogg men jag brukar inte reafynda. Omåttligt stolt visar jag därför upp mina fynd:

En tröja. Med ett hål i. Om ni är min pappa (eller har liknande humor) kommer ni nu säga: "Men en tröja ska ha minst fyra hål – annars är den så svår att komma i.". Jag menar givetvis att den har ett extra hål, så att man kan ana t-tröjan eller linnet som man har under. Fint som snus.

Jag hittade dessutom en välbehövlig finklänning. Vi är nämligen bjudna på bröllop i augusti och nu har jag något att ta på mig. Och så hoppas vi att träningen motverkar alla extra sambokilon så att jag kommer i den när det är dags. Det är så mycket roligare att både laga mat och äta när man inte är ensam!

Att båda plaggen var nedsatta till halva priset får ses som en bonus.



1 kommentar:

  1. Ah, du har hittat en klassisk femhålströja ;) Grattis!
    De är ovanliga nu för tiden …

    SvaraRadera