1 maj 2013

Första maj med framgångar

Första maj är ledig dag i Danmark för vissa. De som har det inskrivet i sina kollektivavtal närmare bestämt. Jag är ledig på pappret men har ändå jobbat lite.

För några dagar sedan skrev jag om det sämsta programmet, som skulle användas för att beskriva automationssystem och lite senare om mina optimeringsproblem.

Jag har nu lyckats rita in mina modeller i datorn (efter att först ha gjort det med den mycket högteknologiska metoden "papper och penna") genom att låna Johans dator. Jag kan förvisso inte ens öppna dem längre, trots att jag inte ändrat något, men nu är de i datorn i alla fall.

Optimeringsproblemet har jag lämpat över på min kollega som jag jobbar ihop med i det projektet och jag har börjat med nya problem. De löste sig inte igår med öl men idag fick jag ett genombrott och kan gå vidare. Kanske för att Anna är här på besök och håller studiemoralen uppe?

Jag har två rätt softa veckor enligt schemat men sen kommer alla deadlines för rapporter med efterföljande muntor slag i slag så då gäller det att ha jobbat undan så mycket som möjligt. Nu ska jag sova så att jag orkar med morgondagen också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar