30 maj 2013

Tack, Lille MUKO!

Idag var sista repet med min danska kör. Jag bakade kärleksmums – denna kaka lika svensk som spagetti med köttfärssås – och hade med mig till fikat. Sen när jag berättade att det var sista gången och jag tackade så mycket för det här året så sjöng vi (eller ja, mest de andra eftersom den går jättefort och är på dialekt) den danska sången Fo' ajle di små blomster [Länk till Spotify, det kan t.o.m. vara samma arr. Youtube hade inget bra.]. Det var spontansång så där som det är på efterkör – åh, vad glad jag blev! Ett mycket fint sätt att säga hejdå på.

Inte farväl. Jag hoppas att vi ses igen. Det har varit snack om att de borde ordna en Norden-turné till Oslo och Göteborg, och jag har i princip lovat att i så fall fixa en konsert och en fest med min svenska kör i så fall, vilket det nu är. Eftersom försommarens repertoar består av svenska och danska visor så kan de ju nästans svenska nu också. Även om jag inte riktigt vet hur jag skulle lyckas sy ihop det så hoppas jag att det blir av, det vore så kul!

Så, tack Lille MUKO, trots allt slit och ibland irritation från min sida, så har det varit många glada stunder och jag är verkligen glad att jag har fått vara med! Jag har lärt känna många fina människor och jag har lärt mig mycket om den danska visskatten. Tack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar