16 maj 2013

Sommarens planer klara

I januari satt jag med katalogen för Chalmers arbetsmarkadsdagar och önskade mig ett relevant sommarjobb. Det var upptakten för en vår-vinter av intensivt jobbsökande.

Sedan dess har jag besökt två arbetsmarkadsmässor, den på Chalmers och den på DTU. Jag har också sökt 29 jobb och skickat 13 spontanasökningar på totalt 37 olika företag i hela Skandinavien.

Jag har hittills fått 25 svar, varav ett var med följdfrågor, 23 var tack men nej tack och ett var Välkommen på intervju!. Efter intervjun blev det en intervju till och i sommar ska jag jobba på Volvo Cars R&D-avdelning. Relevanta arbetsuppgifter i en relevant miljö. De jag träffat hittills i arbetsgrupp och chefen verkar bra, jag hoppas att det intrycket stämmer. Jag kommer nog till stor del att spela Matlab, vilket känns bekvämt och jag hoppas kunna göra ett bra jobb.

Dessutom finns ingen handledare under industrisemestern, och jag får några veckors semester. Lyx. Så var det bara ett drogtest att klara av. Men det ska nog gå bra om de inte kollar allt för noggrant efter koffein.

2 kommentarer:

  1. Grattis! Sommarjobbet har du gjort dig förtjänt av. Hoppas att Volvo Cars förstår vilken sommarjobbare de fått.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag hoppas att jag kan göra bra ifrån mig och att de uppskattar det.

      Radera