22 maj 2013

Två snacksaliga brudar och en tårta

Idag har jag och en av mina körkompisar varit och fikat på det anrika konditoriet La Glace. Vi åt tårta med rabarberkompott och med choklad – mycket gott.

Här är min körkompis Pille utanför La Glace.
Vi är båda väldigt pratsamma och avhandlade ämnen som skolgång, heminredning, politik, skandinaviska språk och litteratur. Vi enades dessutom om att det är en bra egenskap att prata mycket, att kunna hålla igång en konversation under i princip vilka omständigheter som helst och kunna hålla ett föredrag utan större åthävor.

Att vissa verkar tycka att det är en dålig egenskap och inte heller kan hålla detta för sig själva är synnerligen irriterande. "Du pratar för mycket" säger någon till mig. Jaha, vad ska jag svara? Ur mitt perspektiv är de ju de som talar för lite, inte kan föra en konversation och inte tar för sig. Men oftast är det något jag håller för mig själv eftersom jag förstår att vi alla är olika och har olika kvaliteter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar