17 februari 2013

Kummel och knäböj

Vilken helg! Konstmuseets utställning om detaljer och massor av god mat och dryck.

I går besökte vi mysiga Fishmarket för en mycket god lördagsmiddag. Rekommenderas. God mat, mysig atmosfär och supertrevlig servitris. Mamma och jag åt kummel, medan Johan åt musslor – mums!

Idag har vi gått långpromenad till Kastellet. Efter lunch följde Johan mamma till bussen och jag körde ett pass på gymmet. Sen har vi städat. Så nu sitter vi i soffan, och i alla fall jag är rätt mör.

Apropå gymmet så måste jag jobba på mina knäböj. De är ju en bra övning eftersom den får med så stor del av kroppen, men den kräver både teknik och rörlighet. Tyvärr har jag nog för lite av det sistnämnda och lutar mig framåt allt för mycket under lyftet. En kille på gymmet föreslog att jag skulle köra i Smith-maskinen ett tag först för att öva upp rörlighet och balans – men hur kan jag öva upp balans i en maskin som inte kräver någon balans för att användas? Nä, jag tror på mer stretch och lättare vikter tills övningen sitter som den ska, i enlighet med Styrkelabbets rekommendationer.

Nu ska jag övertala Johan att vi ska poppa popcorn och kolla på melodifestivalen på SVT Play eftersom vi inte kollade igår!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar