21 februari 2013

Soldrömmar

Idag har vi sol! Givetvis får vi betala med minusgrader men det kan det vara värt. Nu sitter jag i en soffa i skolan, spelar Matlab (läs: surfar) och hör en fågel kvittra. Alltså: sol + fågelkvitter. Dessutom ljusnade det när jag gick upp och ljust när jag åkte till skolan. Våren är nära! Eller det känns i alla fall inte lika mycket som att jag lever i Narnia innan Aslan.

När jag blir stor vill jag flytta till något varmare ställe, ett tag i alla fall, på vintern åtminstone. Jag avskyr verkligen kyla, slask och mörker och nu i februari är jag mer än less. Tyvärr verkar ju alla länder med fint väder hata kvinnor eller ha ekonomiskt klappat ihop totalt (eller båda). Språket är ju en aspekt också. Kalifornien är kanske ett bra alternativ.

Nähä, slutar drömma och börja göra GUI i Matlab. Hepp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar