24 mars 2013

Nya blommor

Söndagar här är så tysta. Klockan tickar. Vattnet i ledningarna susar svagt. Alla som brukar härja runt på gatan nedanför är hemma och bakfulla. Idag skiner dessutom solen. Det är så skönt.

Jag har försökt planera om några blommor som har skjutit skott. Jag gissade lite hur jag skulle göra och avlägsnade skotten med så lite våld och så mycket av deras rötter kvar som möjligt. Nu står de i vattenfyllda snapsglas i fönstret i väntan på att jag ska handla mer jord och fler krukor.

Har jag gjort rätt? Kommer de att överleva? Någon som behöver fler blommor?

Jag vet inte så mycket om blomsterskötsel, men jag vill gärna lära mig mer, framför allt om ickeblommiga krukväxter, som olika fetbladiga och så. Jag antar att jag kan testa olika saker och se hur det går, eller googla lite. Det är väl så en gör när en ska lära sig nya saker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar